Rolex ha introdotto una nuova opzione di quadrante meteorite per la versione in oro bianco 18ct del Day-Date 40 (riferimento 228239). Rolex replique montres attualmente vende una versione del cronografo Cosmograph Daytona con Svizzeri perfetti Orologi un quadrante meteorite, ma il materiale naturale altrimenti raro nella collezione di orologi Rolex di oggi. Data la sua estetica cristallina organica e metallica, il meteorite lusso repliche orologi stato apprezzato come materiale di dial per decenni - kopen kopie horloges che proviene dallo spazio esterno aggiunge un'altra dimensione di valore.

PROJECTS

 
 
Hieronder ziet u een overzicht van de verschillende projecten die door Carjoy zijn gerealiseerd. Deze zijn in twee delen op te splitsen. Het eerste gedeelte gaat over ontwikkel projecten en het tweede gedeelte gaat over restauratie projecten die gaande zijn bij Carjoy. De verschillende ontwikkel projecten waren eigenlijk ook periode gebonden. De Perestrojka bijvoorbeeld was ontwikkeld in een tijd toen er veel vraag was naar tuning kits voor de Murena

Tegenwoordig merken we dat er steeds meer vraag is naar orginele exemplaren. Vandaar dat we meer projecten hebben waar zoveel mogelijk behoud van orginaliteit een uitgangspunt is. Een afgerond project is bijvoorbeeld de Murena V6, hierbij zie je aan de buitenkant niets, echter heeft de Murena onderhuids wat extra pk’s gekregen.

1989 - Murena Perestrojka

   

De Perestroika is in samenwerking met Kiefer ontwikkeld Het was de tijd van de Kamei setjes voor de golfjes en de Testarossa setjes voor de 205jes.In die tijd was de Murena nog geen klassieker maar gewoon een sportwagen voor weinig geld. Kiefer noemde het prototype Kirena maar deze naam is gewijzigd in Perestrojka (in russische letters) wat vernieuwing betekend. Uiteindelijk zijn er 9 perestrojka's gebouwd.

1992 – Murena Biego

   

Biëgo betekend Bi (is 2) -ego, dus 2 ego's. De auto is kan zowel dicht (coupe) als open(cabrio) gereden worden. Er is zelfs een mogelijkheid om alleen de dakdelen te verwijderen en hem als Targa te rijden. De dakdelen kunnen in 3 delen van de auto gehaald worden en in de kofferuimte meegenomen worden. Het prototype van de Biëgo is in 1992 gebouwd en typegoedgekeurd bij de RDW. Het is altijd bij één exemplaar gebleven omdat we niet tevreden waren met de vormgeving.  Nu 15 jaar later hebben we andere ideeen hierover maar die zijn nog in de ontwikkelingsfase, het gaat om een Murena met een hardtop.

1998 – Murena V6


   

Het eerste V6 project is in 1998 uitgevoerd in opdracht van een klant. We hebben eerst de mogelijkheid onderzocht om er een Douvrin V6 in te monteren. Door de te grote blokhoek van 90 graden en het ontbreken van een passende dwars geplaatste versnellingsbak hebben we deze optie moeten laten varen. De Alfa 164 3.0 V6 bood uitkomst. De opbouw van de motor, het model van de karterpan met aandrijfaslagering, en het schakelsysteem van de versnellingsbak lijken in veel opzichten op de Murena 2.2 opstelling. Door het monteren van een subframe op de oorspronkelijke motorophangings punten is inbouw mogelijk maar ook het terugbrengen in originele staat, indien gewenst.  Van de V6 uitvoeringen rijden er momenteel 12 rond.

2001 – Panorama dak


 


Het Panorama dak is een eenvoudige wijzing van de dakplaat door een transparate uitvoering ervan.  Er zijn maar 10 dakplaten geproduceerd waarvan er nog 4 te koop zijn. Bovenstaande projecten zijn uitgevoerd in een tijd waarin de Murena nog niet als klassieker werd gezien. Wij hebben momenteel de intentie om de auto's zo origineel mogelijk te laten.

2009 – Restauratie project: Murena 2.2

Wij willen u via deze weg op de hoogte houden van grotere “projecten” die bij ons gaande zijn. Hierdoor krijgt u een beeld hoe grondig te werk wordt gegaan en kunt u de voortgang via onze website volgen.
De eerste fase is het kaal maken van de Murena. Er worden zoveel mogelijk onderdelen los gehaald om zo later alle delen los te kunnen spuiten. Daarnaast geeft je dit  de gelegheid om ook de moielijk bereikbare plekken te controleren, herstellen en beschermen.

   

Alles wordt nagekeken en al bij kleine twijfel wordt er toch gekozen om die plek grondig aan te pakken en te beschermen. De parafaan en de raamstijlen zijn altijd plekken die extra aandacht vergen.

   

Nu komt het "harde" werken om de hoek kijken, namelijk schuren, epoxy primer, schuren, grondverf, schuren en ga zo maar door. UIteindelijk zeer tevreden over het resultaat, de Murena staat er weer strak bij en klaar voor transport om naar de spuiter te gaan.

   

   

 Nu komt het "leuke" werk aan bod, binnen een kort tijdsbestek kan je de voortgang zien. Elke laag die erop gespoten wordt is een stap dichter bij het einddoel. De Murena was oorspronkelijk rood maar zal in de orginele zilveren metallic Matra kleur de spuiterij verlaten.

   

   

Nu de Murena terug van de spuiter is gekomen, wordt er voorzichtig aan de opbouw fase begonnen. Dit vergt geduld en secuurheid zodat de nieuwe lak laag niet beschadigd wordt. Het begint  weer een beetje op een Murena te lijken.

   

Het eindresultaat mag er zijn! Na het opbouwen werd het komplete interieur aangepakt, nieuwe vloerbedekking en een kompleet leder interieur. De zetels zijn opgevuld en verstevigd en voorzien van sterke en stoere dubbele naden. Het is in ieder geval een mooie en smaakvolle Matra Murena geworden, naast het exterieur en interieur is de motor ook helemaal gereviseerd en voorzien van een komplete pakkingset, lichter vliegwiel en een S-nokenas!

   

 

 

 

 
Home page Contact page